Toz ve TOC ölçümleri için hem çevre iznine esas hem de teyit ölçümlerinde yapılacak değerlendirmelerde Genelgede yer alan sınır değerler ile karşılaştırılması gerekmektedir. Ancak; yetkili merci tarafından bu ölçümlere iave ölçüm ve/veya sürekli ölçüm yapılması talep edilebilir.
Emisyon ölçümlerinin MELBES üzerinden yeterlliliği olan Laboratuvarlarca yapılması gerekmektedir.
Tüm bacaların sınır değeri aşmaması gerekmektedir. Emisyon ölçümleri Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü (SKHKK) Yönetmeliği çerçevesinde raporlanmalıdır.
Emisyon azaltım sistemi olarak kullanılan filtrelerin bakımının düzenli olarak yapılması ile verimli olarak kullanılmasının sağlanması gerekmektedir. Bununla birlikte; Genelge kapsamında alternatif emisyon azaltım teknikleri belirtilmiş olup, seçilecek olan azaltım tekniklerine tesisin prosesi, hammaddesi, kapasitesi gibi hususlar dikkate alınarak karar verilmesi gerekmektedir.
Arıtma sistemlerinin sürekli çalışırlığının bulut gibi Bakanlıkça kullanılabilen yazılım sistemleri kullanılarak sürekli takibinin sağlanması gerekmektedir.
Söz konusu tesislerde bu parametrelerin sürekli olarak sınır değerleri aşmaması gerekmekte olup, sınır değerin aşıldığına ilişkin tereddüt hasıl olan durumlarda (şikayet olması halinde) yetkili mercie tarafından ilave ölçüm ve/veya sürekli ölçüm istenebilir.
Tesisin kapasitesi doğrultusunda Genelgede belirlenen süreleri geçmemek ve İl Müdürlüğüne bilgi vermek koşuluyla İş Termin Planlarında revizyon yapılması mümkün olabilecektir.
Şu anda bu yönde bir karar söz konusu değil.
Hazır kumaşın alınıp kesilip dikildiği, herhangi bir boyama ve terbiye işleminin yapılmadığı Konfeksiyon Tesisleri bu Genelge kapsamında değildir.
Tesisin kapasite raporunda yer alan kurulu kapasitesi üzerinden günlük üretilen son mamul miktarı esas alınır.
Genelgedeki kapsam dahilinde üretim faaliyeti sürdüren tekstil tesislerinin Organize Sanayi Bölgesinde yer alıp almadığına veya alıcı ortama deşarj edip etmediğine bakılmaksızın tamamı bu Genelgede yer alan hükümlere uymakla yükümlüdür.
Kurulu kapasite, tesise ait güncel kapasite raporundaki maksimum üretim miktarı üzerinden yıllık toplam üretim miktarının yıllık çalışma gün sayısına bölünmesiyle elde edilen günlük üretim miktarı olarak belirlenir.
Tesis kurulu kapasitesi üzerinden hangi aralıkta kalıyorsa o aralık için belirlenen son tarih itibariyle Genelgede yer alan tüm hükümleri yerine getirmiş olmak zorundadır.
2872 sayılı Kanunun 29. Maddesinde yapılan değişiklikle, atıksu arıtma tesislerinde kullanılan elektrik enerjisinin P'sine kadar olan geri ödeme oranı, ileri arıtma teknikleri ile arıtılmış atıksuyunu yeniden kullanan kuruluşlara, yeniden kullanım oranına göre 0'e kadar artırımlı olarak ödenmeye başlanacaktır. Bu hususta atıksu altyapı yönetimi sorumluluk alanında bulunan ve ileri arıtma teknikleri ile arıtılmış atıksuyunu yeniden kullanan tesislerin de enerji teşvikinden faydalanabilmesi amacıyla mevcut mevzuatta düzenleme çalışmaları devam etmektedir. Bakanlığımızın halihazırda özel sektörün çevre yatırımlarını desteklemeye yönelik mevzuatla verilmiş herhangi bir yetkisi bulunmamaktadır.
Gebze Teknik Üniversite ile yürütülen Tekstil Sektöründe Temiz Üretim Uygulamaları Projesinin Nihai Raporu https://webdosya.csb.gov.tr/db/cygm/icerikler/tekst-l-sektorunde-tem-z-uret-m-uygulamalari-projes--20230316125101.pdf adresinde yer almaktadır.
Hazır ipliğin alınıp dokunduğu, herhangi bir boyama ve terbiye işleminin yapılmadığı Dokuma Tesisleri bu Genelge kapsamında değildir.
Genelge ile tekstil sektöründe enerji tüketiminin azaltılması hedeflenmekte olup, azaltım oranı veya enerji tüketim sınır değeri getirilmemiştir. Ancak, her yıl il müdürlüklerine tesisler tarafından bildirilmesi gereken 1 ton üretim başına enerji (ısı, elektrik vb.) tüketim değeri ile birlikte enerji tüketiminin azaltımına yönelik gerçekleştirilen çalışmaların il müdürlükleri tarafından takip edilmesi gerekmektedir.
Nem içeriğinin takip edilerek çevrimiçi sistemler ile sürekli izlenmesi gerekmekte olup, bu kapsamda tesislerinin Ramözlerdeki nem düzeylerinin belirlenmesi ve optimize edilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. Nem ölçümleri Sürekli Emisyon Ölçüm Sistemleri (SEÖS) Tebliği kapsamında yer almamaktadır.
Genelge kapsamındaki iş termin planı sunulma takvimine uyulması ve mevcut durumun görülebilmesi ve yatırımların planlanabilmesi için TOC ölçümlerinin ivedilikle gerçekleştirilmesi gerekir.