Doğal sit alanlarında araştırma raporları talep sahibi kişilerce yaptırılabilecek mi?
Hayır, Doğal Sit Alanlarında yapılacak olan en az 4 mevsimi kapsayan Ekolojik Temelli Bilimsel Araştırma Raporu Genel Müdürlük tarafından yaptırılacaktır.
Doğal sit değerlendirme talepleri nereye yapılır?
Doğal sit değerlendirme talepleri Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonlarında değerlendirilmek üzere Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine yapılır.
Geçici yapı müteahhidi yetki belgesi numarası kimlere verilir?
Tek parselde bir bodrum katı dışında en çok iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 m2 yi geçmeyen yapılarda, yapım işinde kullanılmak ve beş yıl içinde bir defaya ve tek bir yapıya mahsus olmak üzere, yapı sahibine geçici olarak yetki belgesi numarası verilir.
Çevre İznine tabi olmayan işletmeler nasıl bir yol izlemelidir?
Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliğinin EK-1 ve EK-2 listelerinde yer aldığı halde alıcı ortama herhangi bir hava emisyonu ve atıksu deşarjı olmayan işletmeler yetkili mercie müracaat etmek zorundadır. Çevre izin muafiyetine ilişkin değerlendirme yetkili merci tarafından yapılır. Kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek geçici işletmeler, bulundukları İlin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne çalışma süreleri ile ilgili bildirimde bulunmaları halinde, Çevre İzni kapsamı dışında değerlendirilir.
EK-1 ve EK-2 listelerinde yer almayan işletmeler ile kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek işletmeler ilgili mevzuatta belirlenen esas, hüküm ve sınır değerlere uymak zorundadır.
Doğal sit değerlendirme talepleri nereye yapılır?
Doğal sit değerlendirme talepleri Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonlarında değerlendirilmek üzere Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine yapılır.
Geçici yapı müteahhidi yetki belgesi numarası kimlere verilir?
Tek parselde bir bodrum katı dışında en çok iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 m2 yi geçmeyen yapılarda, yapım işinde kullanılmak ve beş yıl içinde bir defaya ve tek bir yapıya mahsus olmak üzere, yapı sahibine geçici olarak yetki belgesi numarası verilir.
Çevre İznine tabi olmayan işletmeler nasıl bir yol izlemelidir?
Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliğinin EK-1 ve EK-2 listelerinde yer aldığı halde alıcı ortama herhangi bir hava emisyonu ve atıksu deşarjı olmayan işletmeler yetkili mercie müracaat etmek zorundadır. Çevre izin muafiyetine ilişkin değerlendirme yetkili merci tarafından yapılır. Kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek geçici işletmeler, bulundukları İlin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne çalışma süreleri ile ilgili bildirimde bulunmaları halinde, Çevre İzni kapsamı dışında değerlendirilir.
EK-1 ve EK-2 listelerinde yer almayan işletmeler ile kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek işletmeler ilgili mevzuatta belirlenen esas, hüküm ve sınır değerlere uymak zorundadır.
İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması nasıl yapılır?
Yüklenici, yer teslimi akabinde inşaat sigortası (bütün riskler) yaptırmak ve ilk hakediş raporunun düzenlenip tahakkuka bağlanmasından önce idareye vermesi gerekir.
Geçici yapı müteahhidi yetki belgesi numarası kimlere verilir?
Tek parselde bir bodrum katı dışında en çok iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 m2 yi geçmeyen yapılarda, yapım işinde kullanılmak ve beş yıl içinde bir defaya ve tek bir yapıya mahsus olmak üzere, yapı sahibine geçici olarak yetki belgesi numarası verilir.
Çevre İznine tabi olmayan işletmeler nasıl bir yol izlemelidir?
Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliğinin EK-1 ve EK-2 listelerinde yer aldığı halde alıcı ortama herhangi bir hava emisyonu ve atıksu deşarjı olmayan işletmeler yetkili mercie müracaat etmek zorundadır. Çevre izin muafiyetine ilişkin değerlendirme yetkili merci tarafından yapılır. Kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek geçici işletmeler, bulundukları İlin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne çalışma süreleri ile ilgili bildirimde bulunmaları halinde, Çevre İzni kapsamı dışında değerlendirilir.
EK-1 ve EK-2 listelerinde yer almayan işletmeler ile kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek işletmeler ilgili mevzuatta belirlenen esas, hüküm ve sınır değerlere uymak zorundadır.
İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması nasıl yapılır?
Yüklenici, yer teslimi akabinde inşaat sigortası (bütün riskler) yaptırmak ve ilk hakediş raporunun düzenlenip tahakkuka bağlanmasından önce idareye vermesi gerekir.
Tespit, tescil ve onay işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Korunan alanların tespit, tescil ve onayına ilişkin usul ve esaslara dair yönetmelik hükümleri gereğince, Tescil değişikliği talep edilen alan için en az 4 mevsimi kapsayan ekolojik temelli bilimsel araştırma raporu hazırlanır. Bilimsel araştırma raporu TVKB komisyonunca değerlendirilir. Bölge komisyonun uygun görüşüyle Bakanlığa teklif edilir ve Bakanın onayıyla alan tescil edilmiş olur.
Çevre İznine tabi olmayan işletmeler nasıl bir yol izlemelidir?
Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliğinin EK-1 ve EK-2 listelerinde yer aldığı halde alıcı ortama herhangi bir hava emisyonu ve atıksu deşarjı olmayan işletmeler yetkili mercie müracaat etmek zorundadır. Çevre izin muafiyetine ilişkin değerlendirme yetkili merci tarafından yapılır. Kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek geçici işletmeler, bulundukları İlin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne çalışma süreleri ile ilgili bildirimde bulunmaları halinde, Çevre İzni kapsamı dışında değerlendirilir.
EK-1 ve EK-2 listelerinde yer almayan işletmeler ile kuruldukları yerde bir yıldan az faaliyet gösterecek işletmeler ilgili mevzuatta belirlenen esas, hüküm ve sınır değerlere uymak zorundadır.
İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması nasıl yapılır?
Yüklenici, yer teslimi akabinde inşaat sigortası (bütün riskler) yaptırmak ve ilk hakediş raporunun düzenlenip tahakkuka bağlanmasından önce idareye vermesi gerekir.
Tespit, tescil ve onay işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Korunan alanların tespit, tescil ve onayına ilişkin usul ve esaslara dair yönetmelik hükümleri gereğince, Tescil değişikliği talep edilen alan için en az 4 mevsimi kapsayan ekolojik temelli bilimsel araştırma raporu hazırlanır. Bilimsel araştırma raporu TVKB komisyonunca değerlendirilir. Bölge komisyonun uygun görüşüyle Bakanlığa teklif edilir ve Bakanın onayıyla alan tescil edilmiş olur.
Deprem sonrası orta hasarlı olarak tespit edilerek yıkılan bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmesi ve haklarından yararlanması mümkün müdür?
Herhangi bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamındaki haklardan yararlanabilmesi için, yıkılmadan önce bu Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilmiş olması gerekmektedir. 6306 sayılı Kanun kapsamı dışında herhangi bir sebeple hasarlı olduğu tespit edilerek yıkılan bir binanın bu Kanun kapsamındaki haklardan yararlanması söz konusu değildir.
İş ve işyerlerinin korunması ve sigortalanması nasıl yapılır?
Yüklenici, yer teslimi akabinde inşaat sigortası (bütün riskler) yaptırmak ve ilk hakediş raporunun düzenlenip tahakkuka bağlanmasından önce idareye vermesi gerekir.
Tespit, tescil ve onay işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Korunan alanların tespit, tescil ve onayına ilişkin usul ve esaslara dair yönetmelik hükümleri gereğince, Tescil değişikliği talep edilen alan için en az 4 mevsimi kapsayan ekolojik temelli bilimsel araştırma raporu hazırlanır. Bilimsel araştırma raporu TVKB komisyonunca değerlendirilir. Bölge komisyonun uygun görüşüyle Bakanlığa teklif edilir ve Bakanın onayıyla alan tescil edilmiş olur.
Deprem sonrası orta hasarlı olarak tespit edilerek yıkılan bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmesi ve haklarından yararlanması mümkün müdür?
Herhangi bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamındaki haklardan yararlanabilmesi için, yıkılmadan önce bu Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilmiş olması gerekmektedir. 6306 sayılı Kanun kapsamı dışında herhangi bir sebeple hasarlı olduğu tespit edilerek yıkılan bir binanın bu Kanun kapsamındaki haklardan yararlanması söz konusu değildir.
Çevre Düzenlemeye yönelik ne gibi çalışmalar yapılmaktadır?
Korunan alanlarda yaşayan insanların yaşam kalitesini ve standartlarını artıracak nitelikte sürdürülebilir koruma kullanma dengesini gözeten ortamlar sağlamak üzere; çevre düzenleme faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Koruma alanlarında kıyı bandı, park, oyun alanları, rekreasyon alanları ve yerleşimlerin genel çevre düzenlemeleri yapılmaktadır.
Tespit, tescil ve onay işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Korunan alanların tespit, tescil ve onayına ilişkin usul ve esaslara dair yönetmelik hükümleri gereğince, Tescil değişikliği talep edilen alan için en az 4 mevsimi kapsayan ekolojik temelli bilimsel araştırma raporu hazırlanır. Bilimsel araştırma raporu TVKB komisyonunca değerlendirilir. Bölge komisyonun uygun görüşüyle Bakanlığa teklif edilir ve Bakanın onayıyla alan tescil edilmiş olur.
Deprem sonrası orta hasarlı olarak tespit edilerek yıkılan bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmesi ve haklarından yararlanması mümkün müdür?
Herhangi bir binanın 6306 sayılı Kanun kapsamındaki haklardan yararlanabilmesi için, yıkılmadan önce bu Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilmiş olması gerekmektedir. 6306 sayılı Kanun kapsamı dışında herhangi bir sebeple hasarlı olduğu tespit edilerek yıkılan bir binanın bu Kanun kapsamındaki haklardan yararlanması söz konusu değildir.
Çevre Düzenlemeye yönelik ne gibi çalışmalar yapılmaktadır?
Korunan alanlarda yaşayan insanların yaşam kalitesini ve standartlarını artıracak nitelikte sürdürülebilir koruma kullanma dengesini gözeten ortamlar sağlamak üzere; çevre düzenleme faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Koruma alanlarında kıyı bandı, park, oyun alanları, rekreasyon alanları ve yerleşimlerin genel çevre düzenlemeleri yapılmaktadır.
Çatı katında kaskad sistem ısı merkezi ve açık havuz yapılabilir mi?
Bilindiği üzere, 3194 sayılı İmar Kanununun 2 nci maddesi uyarınca, herhangi bir saha, her ölçekteki plan esaslarına, bulunduğu bölgenin şartlarına ve yönetmelik hükümlerine aykırı maksatlar için kullanılamaz. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinde; “İlgili İdare, meclis kararı alarak uygun gördüğü yerlerde yapıların estetiği, rengi, çatı ve cephe kaplaması ile ilgili kurallar getirmeye, yapıların inşasında yöresel malzeme kullanılmasına ve yöresel mimarinin dikkate alınmasına ilişkin zorunluluk getirmeye yetkilidir.” denilmektedir.
Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin 35 inci maddesinde çatılara ilişkin hükümler yer almaktadır.
Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmeliğin 61 inci maddesinin 1 inci fıkrasında ise; çatılarda kolay alevlenici, parlayıcı ve patlayıcı madde bulundurulamayacağı ifade edilmektedir.
Dolayısıyla belirtilen hükümler göz önünde bulundurulduğunda; çatılarda doğalgaz ile çalışan kaskad ısıtma sistemi yer alan tesisat odası yapılmayacağına dair yürürlükteki uygulama imar planında bir hüküm bulunmuyor veya ilgili idarece bu doğrultuda bir karar alınmamış ise çatı arasında/çatı katında tesis edilebileceği, ancak teras çatıda tertiplenecek ise, en fazla 3m. yüksekliğinde olmak ve bina ön cephesine 3m.’den fazla yaklaşmamak, “Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmeliğe” göre yapı yüksekliğine dahil edilmek ve buna göre yangın tedbirlerini sağlamak kaydı ile; yakıt depolanmayan, tavanı ve tabanı betonarme ve duvarları tuğla vb. yapı malzemesinden yapılan, yangına en az 120 dakika dayanıklı bölmeler ile ayrılan, girişinde yangın güvenlik holü oluşturulan, doğalgaz tesisat ve projesi malzeme seçimi ve montajı ilgili standartlara ve gaz dağıtım kuruluşlarının teknik şartnamelerine uygun olan, yangın ve havalandırma gibi gerekli tedbirler alınan doğalgaz ile çalışan kaskad ısıtma sistemi yer alan tesisat odası yapılabilir.
Ayrıca uygulama imar planında yer alan veya ilgili idarece karar altına alınan aksine bir hüküm yoksa yapıda teknik gereklere (yapı statiği, su yalıtımı vb.) göre tedbir alınması, uygulamada standartlara uygunluğun sağlanması söz konusu yapı bir konaklama tesisi ise en fazla 1.50 m derinliğinde olması, parapet kotunu aşmaması ve bina cephelerine en az 3.00 m mesafede tertiplenmesi kaydı ile Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin 35 inci maddesinde belirtilen koşullarda çatıda açık havuz tesis edilmesi mümkündür.