Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Başbakanlık tarafından koordine edilen Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu (YOİKK) toplantısına katıldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Başbakan Yardımcıları Recep Akdağ ile Mehmet Şimşek’in başkanlığında, Başbakanlık’ta gerçekleştirilen YOİKK toplantısına katıldı. Yatırımların sayısının artırılmasının ve bürokratik işlemlerin sayısının azaltılmasının hedeflendiği toplantıda, Bakan Özhaseki, inşaat izinleri ve tapu işlemlerinin kolaylaştırılması amacıyla bazı adımların atıldığını bu kapsamda da inşaat izinlerinde gereken imza sayısının 20’den 1’e düşürüleceğini açıkladı. Çalışmalar kapsamında yatırım ortamının iyileştirilmesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın birden fazla alanda çalışmalara başladığı belirtildi. İnşaat izinleri için belediyenin farklı birimleri, Tapu ve Kadastro, vergi dairesi ve SGK gibi birçok kuruma başvuruda bulunması gereken vatandaşlar, kurumlar arasında kurulacak bağlantıyla bu süreci daha kısa sürede tamamlayacak. İzin sürecinde tamamlanması gereken işlem sayısı da 18’den 6’ya inecek. Hayata geçirilecek yeni sistemde vatandaşlar, evraklarını belediyeye teslim edecek. Bu aşamadan sonra belediyeler gerekli evrakları elektronik ortamda kendi birimleri ile ilgili idarelere göndererek inşaat onay sürecini tamamlayacak.
BELEDİYENİN İMZASI İLE İNŞAATA BAŞLANACAK
Yatırım ortamının iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında inşaat izin belgelerinde süreci hızlandırılacak önemli kararların alınacağı toplantıda açıklanırken, önceki dönemde yapı ruhsatında, yapı denetim kuruluşu, proje müellifleri (mimar, inşaat, elektrik ve makine mühendisleri), müteahhit, şantiye şefi, belediye teknik görevlileri gibi yaklaşık 20 ayrı kişinin imzası aranırken gelecek dönemde belediyenin onayı ile inşaata başlanabilecek. Çalışmaların hızlanması amacıyla çok sayıda adım atmaya hazırlanan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, şantiye kuruluşu için SGK’ya gitme zorunluluğunu da ortadan kaldıracak. İşlemler, SGK ile belediye arasında kurulacak iletişim kanalı aracılığıyla tamamlanacak. Kamuoyunda iskan olarak bilinen yapı kullanma ruhsatının verilmesi sırasında SGK’dan ve vergi dairesinden istenen “borcu yoktur” belgeleri de belediyeler tarafından doğrudan vatandaş yerine ilgili kuruluşlardan temin edilecek.
TAPUDA OTOMATİK SİSTEME GEÇİLECEK
İnşaatın bitirilmesiyle birlikte iskan sürecinin ardından Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvurularak yapılması gereken “cins değişikliği” işlemi de tek kaleme indirilecek. Tapu ile belediye arasında kurulacak elektronik iletişim ile iskan iznini veren belediye, aynı zamanda tapuyu da bilgilendirecek ve “cins değişikliği” otomatik olarak gerçekleşecek. İnşaatın tamamlanmasından sonra elektrik bağlantısı için yatırımcının elektrik dağıtım şirketine başvurması yeterli olacak, kazı izni için ayrıca belediyeye gitmek durumunda kalınmayacak.
“KALİTELİ BİR DENETİM MEKANİZMASI KURACAĞIZ”
Başbakanlığın koordinasyonunda gerçekleştirilen YOİKK toplantısında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hayata geçirilecek çalışmaları değerlendiren Bakan Özhaseki, yapı denetim kuruluşlarında bina planlarını onaylayan memurlar için deneyim şartı getirileceğini bu sayede daha kaliteli bir denetim mekanizması kurulmasının hedeflendiğini de açıkladı. Özhaseki, “Vatandaşımız refahı ve güveni için var gücümüzle çalışıyoruz. Hazırladığımız yeniliklerle bürokratik işlemleri azaltırken, ‘Zorlaştırmayınız, kolaylaştırınız’ hadis-i şerifini düstur edindik” değerlendirmesini yaptı.