Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hayata geçirilen İmar Barışı düzenlemesine başvuranların sayısı 270 bini geçti.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan ve son dönemde vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaşan İmar Barışı düzenlemesinde başvurular 8 Haziran Cuma günü başladı. Başvuruların alınmasıyla birlikte, e-devlet sistemi üzerinden düzenlemeden yararlanmak isteyenlerin sayısı her geçen gün artarken ilk üç günde uygulamaya başvuran vatandaşların sayısı dikkat çekici noktaya ulaştı. İmar Barışı düzenlemesiyle yapı kayıt belgesi alacak olan vatandaşlar toplamda 270 bin sayısına ulaştı.
BAŞVURULAR E-DEVLET ÜZERİNDEN ALINDI
İmar barışı düzenlemesine kısa sürede büyük ilgi gösteren yapı sahipleri, başvurularını e-devlet sistemi üzerinden gerçekleştirebiliyor. PTT şubelerinden alınan e-devlet şifresi ile www.turkiye.gov.tr adresine veya e-devlet mobil uygulamasına giren vatandaşlar, burada yer alan kurumlar bölümünden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ait sayfaya erişebiliyor. Söz konusu sayfaya giriş yapan yapı sahipleri İmar Barışı Başvuruları bölümüne girdikten sonra istenilen bilgileri doldurarak başvurularını tamamlıyor. Düzenlemeye son başvuru günü olarak 31 Ekim 2018 tarihi belirlenirken, başvuru gerçekleştirildikten sonra ödenmesi gereken bedel 31 Aralık 2018 tarihine kadar yatırılabilecek. Başvuruda bulunmak isteyen yapı sahipleri İmar Barışı’nın detaylarına ilişkin merak ettiği tüm bilgilere ise imarbarisi.csb.gov.tr ulaşabiliyor.
BAKAN ÖZHASEKİ BAŞVURU NOKTALARI KONUSUNDA VATANDAŞI UYARDI
İmar Barışı düzenlemesine başvuruda bulunmak isteyen vatandaşların e-devlet sistemi üzerinden rahatlıkla başvurularını tamamlayabileceklerini belirten Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerinin de vatandaşlara bu süreçte yardımcı olacağını dile getirdi. Söz konusu başvurulara ilişkin büro açarak vatandaşları yönlendirmek isteyenlere itibar edilmemesi gerektiğini ifade eden Özhaseki, “O tür bürolara, itibaren etmesinler. Doğrudan kendileri isterlerse internet ortamında girebilirler, il müdürlüklerimize gidebilirler ilçelerde de tapu müdürlüklerimize giderek oradan yardım alabilirler. İstanbul için zaten farklı bir durum var 40 yerde bürolar açtık. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal tesislerini kullanıyoruz. Adresler belli. Vatandaş kendi ilçesinde memurlarımız vasıtasıyla müracaat edebilirler” açıklamalarını yaptı.