Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci, yatırımların daha hızlı gerçekleşmesi ve kağıt israfının önüne geçilmesi için elektronik ortama aktarıldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, evrak işlemleri ve postada yaşanan zaman kayıplarını engellemek amacıyla ÇED sürecini e-devlet kapsamına aldı.
Bakanlık ile müşavir firmalar arasında ÇED raporu onaylanıncaya kadar geçen süreçteki yazışmalar artık elektronik ortamda yapılacak. 9 ayı bulan yazışmalar, 3 aya indirilerek yatırımcının da zaman kaybı önlenecek.
- Kağıt israfı ve zaman kaybı önlenecek
ÇED sürecinin elektronik ortama geçmesiyle yılda 5 bin 100 ağaç kesilmekten kurtarılacak, 132 bin ton temiz suyun israfı önlenecek, 2 milyon 280 bin kilovat saat enerji tasarrufu sağlanacak.
Bakanlık, ÇED süreci yönetim modelini açarak lisans verdiği müşavir şirketlerden firma bilgilerini girmelerini istedi. Elektronik ortama geçişle Bakanlık, 81 ildeki ÇED sürecini anında takip edebilecek.
Raporun tesliminden onay aşamasına kadarki süreçte hem yatırımcı hem de müşavir firma SMS ve e-postayla bilgilendirilecek. Bu sayede yatırımcının süreci yakından izlemesi sağlanacak.